Кошти на ремонт дороги до Білого озера все ж виділили

Схоже, що довга історія із співфінансуванням ремонту дороги на Біле озеро нарешті зрушилась із мертвої точки.
Так, на сесії райради 28 липня депутати проголосували за внесення змін до Програми економічного та соціального розвитку Володимирецького району на 2017 рік та за відповідні зміни до бюджету.
Субвенцією з райбюджету обласному на виконання зазначеної вище програми на середній поточний ремонт автомобільної дороги державного значення «Зарічне-Борове-Стара Рафалівка-Полиці» на ділянці км 42 + 300 – км 45 +300 передбачено 899300 грн., на середній поточний ремонт автомобільної дороги місцевого значення «Городок-Рудка» на ділянці км 15 + 300 – км 17 + 300 – 605600 грн. відповідно.
Саме такі суми передбачені як 10-відсоткове співфінансування з місцевих бюджетів, що є обов’язковою умовою виділення основної суми з держбюджету. Читаємо у тексті Постанови: «фінансування об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного і місцевого значення, зазначених у додатку 2, здійснюється за умови виділення у 2016-2017 роках з місцевих бюджетів усіх рівнів видатків на фінансування таких об'єктів в обсязі не менш як 10 відсотків, крім фінансування проектно-вишукувальних робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування державного і місцевого значення».
У тому ж додатку читаємо, що на вищезазначену ділянку дороги «Зарічне-Борове-Стара Рафалівка-Полиці» заплановані кошти у сумі 8094100 грн., на дорогу «Городок-Рудка» – 5450000 грн. відповідно. Це 90 відсотків від повної вартості, тож із визначенням суми співфінансування з місцевих бюджетів методом простої пропорції впорається і школяр.
Проте якщо з розрахунками все зрозуміло, то сам механізм виконання постанови КМУ (яка, до речі, є обов’язковою до виконання згідно зі статтею 117 Конституції України) незрозумілий, бо ж конкретики у тексті мало.
За визначенням, місцевий бюджет – це бюджет адміністративно-територіальної одиниці – області, району, міста, селища, села. Тож, за логікою речей, усі вони і мали б разом виконати постанову, передбачивши кошти на відповідні видатки у своїх бюджетах.
Проте як на практиці це зробити – яку саме суму і з якого бюджету передбачити, яка процедура передачі таких коштів і кому, як впоратися із завданням так, аби не повторити історію про асфальт, укладений у дощі й морози – питання складне.
– Справді, постанова не зобов’язує передбачити кошти на співфінансування конкретний місцевий бюджет, обмежуючись лише формулюванням «місцеві бюджети усіх рівнів», – коментує Олена Шикало. – Проте це не означає, що її неможливо виконати. Є варіант зі створенням дорожнього фонду, коли окремі місцеві ради рішенням сесій передбачають кошти для нього, з яких і відбувається ремонт конкретної ділянки дороги. Є ж спеціальний податок із власників транспортних засобів. Проте, аби передбачити кошти, повинна бути відповідна програма – кошти завжди виділяються під програму з конкретизованим планом дій. І сесія.
 Можливий і варіант із залученням коштів Вараша і спроможніших сільських та селищних рад – але для цього потрібно збиратися разом, спілкуватися, домовлятися в межах законодавства, переконувати, а не грати в м’яча «це не наше, чому ми повинні». Звичайно, це потрібно було робити раніше, ще задовго до сесії, на якій постало це питання, бо ж тепер у депутатів Вараша, наприклад, канікулярний період.
Варіант, запропонований РДА (а нині вже і проголосований – авт.) – це субвенція обласному бюджету. Тож тепер в області треба знову чекати сесії, а це знову час, – резюмує очільниця районного фінуправління. (Найближча чергова сесія – на початку вересня).
Нагадаємо, що питання співфінансування було винесене на розгляд сесії ще 7 червня, проте тоді кошти не були виділені. Нині ж рішенням сесії вони направлені до обласного бюджету. З обласного бюджету кошти мають направити виконавцю робіт.
До речі, виконавцем робіт на обох ділянках є приватна виробничо-комерційна фірма "Фіалка", зареєстрована у с. Зоря Рівненського району. Саме вона стала переможцем електронних торгів системи «Прозоро». На сайті prozorro.gov.ua можна також переглянути і умови договору, а в ньому – перелік необхідних робіт та строки виконання. За документами (знайти які можна тут prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-14-001141-c, prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-14-001444-c), роботи мали початись ще наприкінці травня і завершитись у вересні.
Тож певні роботи вже почалися. На дорозі у напрямку Білого озера працює техніка, дорожнє покриття вирівнюють щебенем.
До слова, бригада ремонтників близько тижня працює і на ділянці дороги від повороту на Лозки у напрямку Любахів. Вирізають побиті ділянки дорожнього покриття, через що дорога схожа на витинанку. Такий стан речей геть не радує водіїв, яким доводиться на мінімальній швидкості об’їжджати вирізані латки. Але, як запевнив керівник підрядної організації (виконує дані роботи  ПП "Володимирець-Агрошляхбуд") Петро Сиротюк, ремонт завершиться вже на цьому тижні.
 
– У Постанові Кабінету Міністрів чітко зазначено, що 10-відсоткове співфінансування автодоріг загального користування державного і місцевого значення здійснюється видатками з місцевих бюджетів усіх рівнів. Тому депутати районної ради ще в червні поточного року при обговоренні питання про співфінансування дороги запропонували керівництву районної держадміністрації і районної ради вивчити можливість участі у співфінансуванні ремонту дороги сільських і селищних рад, Кузнецовської міської ради, які причетні до даного відрізку дороги і погодилися розглянути дане питання на наступній сесії.
Разом з тим, пізніше з’ясувалося, що ці кошти неможливо виділити без внесення змін до Програми економічного та соціального розвитку Володимирецького району на 2017 рік. Тому на 14 сесії районної ради було спочатку внесено зміни до Програми, а пізніше – і відповідні зміни до бюджету.
Таким чином, кошти на співфінансування райрада виділи ла, – коментує депутат Володимирецької районної ради (фракція «Батьківщина») Арсен КОТОВИЧ.
 – Я ставлюся до співфінансування з місцевих бюджетів позитивно. Дійсно є постанова, депутати її детально вивчили. Не бачу нічого в цьому поганого. Якщо держава дає кошти сьогодні, а це немала сума, то треба погоджуватися. Раніше це питання не прийняли, тому що тоді не був напрацьований механізм, депутати не розглядали детально постанову і не мали напрацьованих схем з такою дольовою участю. Було багато зауважень стосовно того, що ця ділянка дороги спірна.
Я теж повністю погоджуюся з цим, адже й справді у нашому районі є не менш важливі аварійні ділянки доріг, наприклад, та ж дорога «Антонівка - Городець». Але якщо йде мова про дорогу «Городок-Рудка», вона теж має бути зроблена. І якщо держава виділяє кошти, то варто їх використати, адже врешті-решт ми можемо залишитися без нічого, – коментує депутат Володимирецької районної ради (фракція «Справедливість») Ярослав Березюк.
  Вікторія ЧЕРПАК.
Фото Сергія СКІБЧИКА.
Коментарі брала Ольга ПЕШКО. 

Comments are closed.